Veli Bilgilendirme Sistemi

Farkımız

Farkımız

Zilsiz Okul

BEM İlkokulunun hedefi hayal gücü yüksek, özgüvenli ve üreten bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bu hedeflere ulaşabilmenin yollarından birkaçı da, öğrencilerde özdenetim ve öz disiplin becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerde sorumluluk bilincini kazandırmak amacıyla, BEM İlkokulunda okul zili bulunmamaktadır.

Zil etkeni ortadan çıkarıldığında, dışarıdan bir kontrole ihtiyaç duymaksızın kendi kendini kontrol edebilen (bilinçle hareket eden), zamanını planlayan ve yönetebilen, sorumluluk sahibi bireyler yetişir. Kendi kendine uygulayabildiğini ve başardığını gören çocukta özgüven duygusu gelişir, böylelikle eğitimde performansı ve motivasyonu artar. Gürültü kirliliğini de azaltması sebebiyle, doğanın kendi seslerini korumasına yardımcı olur.


Ayakkabısız Okul

Eğitimde, oluşturulan sınıf ortamı, uygulanan eğitim kadar önem taşır. Çocuk, kendini rahat ve huzurlu hissettiği yerde, kaygılarından arınacağı için, akademik performansını yükseltir. Bu bağlamda BEM İlkokulu, öğrencinin zihinsel gelişimini desteklemek adına fiziksel çevresini de önemser. Ayakkabısız okul fikri, bu amaç üzerine inşa edilmiştir. BEM İlkokulu sağladığı fiziksel çevre ile, öğrenciyi evinde gibi hissettireceği için huzurlu ve sakin olmasını sağlarken, konsantrasyonlarını arttırmayı hedefler. Yapılan araştırmalar sayesinde bu tür okullarda okuma becerisinin arttığı, öğrenci davranışlarının daha olumlu yönde ilerlediği ve çocuklar arasında meydana gelen akran çatışmalarının da daha az görüldüğü bilinmektedir.


Ekoloji ve Doğa Eğitimi

Yaşadığımız gezegeni korumak ve gelecek nesillere aktarmak tüm insanlığın sorumluluğundadır. Bu sorumluluğu kazanmak ve alışkanlık haline getirmek de küçük yaşlarda atılan bir temel ile kolaylaşır. BEM İlkokulu, öğrencilerini doğaya karşı bilinçle yetiştirmeyi ve geleceğe daha yaşanılabilir bir Dünya bırakmayı hedefler. Bu hedef doğrultusunda, okulun her alanında, geri dönüşüm ürünlerini ayrıştırmaya, israfı önlemeye, enerjisini yeteri kadar kullanmaya ve üretmeye, organik atıklarını dönüştürmeye önem verir. Aynı zamanda, çocuk, kendisinin ve çevresinin temizliğine dikkat eder ve sağlıklı beslenmenin önemini kavrar.

BEM İlkokulunda çocuk edindiği doğa eğitimleri ile, yaşadığı ekosistem hakkında farkındalık oluşturur, diğer canlılar ile empati kurmasını sağlar, çevresini bazen bilimsel yönüyle inceler bazen ardındaki hikmete ulaşmaya çalışır. Doğa, çocuğun akademik gelişimi için pek çok veri sunarken, onu psikolojik gelişimi açısından da destekler, ruhsal olarak rahatlamasına vesile olur.


Yabancı Dil Eğitimi

Yabancı dil eğitimi Bem okullarında özellikle hayatın bir parçası olarak sunulur. Bu branş dersini görsel sanatlar ile birleştiren müfredatla birlikte öğrenciler öğrenecekleri yeni dili keyif aldıkları bir branş ile ilişkilendirmekteler. Bu sayede yeni dil öğrenimi sadece akademik bir paylaşımdan ziyade doğal süreçte öğrenilmiş olur.


Bilim Eğitimi

Çocuk doğduğu andan itibaren kendini ve çevresini gözlemlemeye ve anlamlandırmaya çalışır. Bir bilim insanı gibi davranarak deneyler yapar; oyuncağını yere atar, sesi dinler, oyuncağın düştüğü yere bakar, tekrar eline alır ve tekrar atar. Bir ebeveyne çok basit gelen bu süreç içinde dahi binlerce zihinsel aktivite yapar ve gelişir. Merak duygusu, gerçekleştirdiği tüm eylemlerin altında yatan en teşvik edici duygudur.

BEM İlkokulu da bilim derslerinde, çocuğun hâlihazırda içinde bulundurduğu bu merak duygusunu ve zihinsel şemaları koruyup geliştirmeyi hedefler. Bilim insanlarının çalışma metotlarını, çocukların gelişimlerine uygun hale getirerek sunar. Böylelikle, gerçek hayatı kendisine bir öğrenme laboratuvarı olarak gören, çevresini gözlemleyen, tahminler üreterek fikir ortaya koyan, veri toplayan, topladığı verilerle karşılaştırmalar yaparak sonuca varan ve bilimsel modeller geliştiren çocuklar yetişir. Bilim derslerinde çocuk, saydığımız aşamaları sınıf arkadaşlarıyla işbirliği ile yaparken, bulgularını saygıyla tartışır ve diğer arkadaşlarının fikirlerini de dinler. Özetle, BEM İlkokulu, çocuğa, çocukta var olan bilim insanına ait yönleri keşfeder, ortaya çıkarır, geliştirir ve bilimsel düşünme yöntemi kazandırır.


Duygu Derinliği

Olaylar karşısında verdiğimiz tepkiler ve söylediğimiz sözler çocukların değer dünyası için birer tuğladır. Tüm hareket, söz, davranış ve tercihlerimiz bir çift göz tarafından izlenmekte ve bir değer dünyası inşa edilmektedir. BEM İlkokulu “Değerler her zaman her yerde” prensibinden yola çıkarak çocukların tüm hayatlarında ve hayatlarının tüm alanlarında geçerli hayat ilkeleri benimsemelerini ve böyle bir değer dünyası oluşturmasını esas alır.

Ahlaki değerleri farklı bir bakış açısıyla ele alan BEM İlkokulu çocuğun gördüğü, duyduğu ve hissettiği her şeye çocuğun kendi bakış açısına göre bir değer yüklemeyi hedefler.