Veli Bilgilendirme Sistemi

Eğitimimiz

Eğitimimiz

Okulumuzda tüm dersler Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun bir şekilde planlanır. Oyunla ve hayatın akışına uygun olarak planlanan bu derslere çocukların sosyal, fiziksel ve zihinsel gelişimlerine uygun atölyeler ve konularla etkileşimli temalar eklenmiştir.

BEM İlkokulu öğrencilerin spor yaparken vücudunu tanıyıp geliştirmenin yanında ritim duygusunu da keşfetmesi için sporla müziği, sanatsal bir faaliyeti yabancı dilin konuşulduğu bir ortamda gerçekleştirmesi için sanat ve İngilizce derslerini harmanlayıp eğitimi bütün bir şekilde ele alır.

Değerler her zaman her yerde prensibiyle hareket ederek, ahlakî değerleri çocukların hayatlarının bütününde bir duygu derinliği olarak yerleştirmeyi esas alır.

Bilim dersleriyle çocukların tüm sorularını önemseyerek anlamlı sorgulama ve düşünmeye yönlendirir.

Nerede yaşıyorum temasıyla dünyayı tanıyıp dünyaya açılacak, açık görüşlü çocuklar yetiştirmeyi hedefler.

Üretim atölyeleriyle çocukların yeteneklerini fark edip ürün ortaya çıkarma heyecanını yaşayarak eğlenerek üretmesini sağlar.

Bem Anasınıfı Eğitim Proğramı içeriği

BEM Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımı çocukları tüm gelişim alanlarında desteklemeyi hedefler. Bu nedenle programda, akademik becerilerin yanında toplumsal değerlere de yer verilir. Multibem, bu düşünceyi “Değerler her zaman, her yerde” ilkesi ile hayata geçirir. Çocuklar BEM’le kalplerinin sesini dinlerken aklı ve düşünceyi de dengeli bir biçimde hayatlarına dahil ederler. Değerler bütün uygulamaların ayrılmaz bir parçasıdır, bağımsız bir program olarak düşünülemez. Özellikle doğa temelli kurgulanmış etkinlik ve eğitim ortamları ile çocukların doğaya dokunup hissetmesi sağlanır. Bu sayede çocuğun kainata bakışı ve kainatı yorumlayışı gelişir.

BEM büyümenin bir parçası olarak sorumluluk duygusunda çocuklara rehber olur. Bu sayede gelişimsel olarak kendisinden beklenebilecek görevler ve davranışlar desteklenir. Program çocukların grup olarak hareket etmelerine imkan verir. Birlik ve beraberlik duygusunun ön planda olmasıyla da çocukların işbirliği duygusunun arttırılması hedeflenir.

Multibem programı çocuktan beklenen saygının, temelde öğretmeninden ve ailesinden gördüğü örnek davranışlarla gelişebileceğine inanır. Çocuklar çevresinde gördüğü elma, yaprak, okul, taş, komşu, kedi gibi canlı cansız bütün varlıklara saygı göstermeyi programla birlikte öğrenir. Ağaçları kucaklamanın, karıncalara su taşımanın, yıldızları seyretmenin, havayı koklamanın, yağmuru yakalamanın lezzetine varır.

Bem 5D İlkokul Eğitim Programı

BEM İlkokulu çocukların kazandığı her bilgininin, yüzeyde kalmayıp derinlik veya önemli bir farkındalık oluşturmasını hedefler. Bu başka bir deyişle eğitim ve öğretimin boyutunu arttırmak anlamına da gelmektedir. BEM İlkokulu’nda bütün program 5D modeli ile doğa, düşünce, dil, duygu, davranış ekseninde dönmektedir.

Doğa

Doğada zaman geçirmek çocuğun gelişimine bütünsel bir fayda sağlar. Bu sebeple, çocuk ve doğa karşılıklı etkileşim halinde olan ve birbirini tamamlayan parçalardır. Doğa çocuk için başlı başına bir ihtiyaç, öğrenme ve oyun ortamıdır.

Doğa çocuklar için, kozalağı, yaprağı, arısı, çamuru, çiçeği ile keşfedilmeyi bekleyen uçsuz bucaksız bir alandır. Çocuk, böyle bir alanda, duyularını aktif halde kullanarak deney yapar, çevresini gözlemler, düşünür ve merakı artar. Üretim ve tüketimin dengesini fark eder, üretebilme hevesi taşır. BEM İlkokulu da bahçeye taşınan dersleri, geri dönüşüm farkındalığı ve doğa gezileri ile ekolojik bir yapıya sahiptir ve bunun önemini vurgular.

Dil

Dil, çocuğun duygu ve düşüncelerini sözlü veya yazılı ifade etmesini sağlayarak dünyaya açıldığı en önemli iletişim aracıdır. Dili doğru ve etkili kullanmak BEM İlkokulunun sunduğu huzurlu atmosferde kolaylaşır. Kurumumuz tarafından özenle seçilen ve hatta yazılan kitaplar, çocukların duygu derinliğine hitap eder, kelime dağarcığını arttırır, hayal gücünü geliştirir, karşılaştığı problemlere yapıcı çözümler buldurur ve okumayı sevdirir. Kendi ürettiği şiirler, hikâyeler ve masallar ile yazma alışkanlığı edinir.

BEM İlkokulu çocukların anadilini doğru ve etkili kullanmasının yanında dünya dillerini de öğrenmesini sağlar. Sanat ile buluşturduğu pratiğe dayalı dil eğitimi ile dünyayı takip edebilen bir nesil yetiştirir.

Duyulan ve havada kalan sesin bir suyu ve çiçeği dahi etkileyebileceğinden yola çıkarak, BEM İlkokulunda çocuğun duyduğu kelime ve seslere dikkat edilir. Su, kuş ve yaprak gibi doğadan sesler ile işitme duyusu güçlendirilir.

Düşünce

Küçük yaştan itibaren merak eden, araştıran ve sorular soran çocuk zihinsel olarak adım adım gelişir. BEM İlkokulu çocukların sorularını engellemeye değil, aksine çeşitlendirmeye önem verir. Öğretmen rehberliğinde bu sorular anlamlı bir sorgulamaya dönüşür.

Çocuk, gözlemlerini, keşfettiklerini ve öğrendiklerini bilimsel düşünme yöntemiyle şekillendirir. Herhangi bir konu hakkında argümanlara dayalı olarak fikirler sunar. Zihinsel olarak yaptığı bu tür düzenlemeler akademik başarısını da arttırır.

Çocuk yaptığı bir gözlem ile kalp ve zihin dengesini kurar; bilimsel gözlemini tefekkür ile güçlendirir. Duygu derinliği katarak çalışmalarını daha öteye taşır.

Duygu Derinliği

BEM İlkokulu her çocuğu özel kabul eder ve onu bir emanet olarak görür. Sevgi ve merhamet ortamını soluyan çocuk, kendisinin ve çevresinde bulunanların değerli olduğunun farkındadır. Böylelikle çocuk, duyarlı, bilinçli, farkındalığı yüksek ve derin bir bakış açısına sahip olur.

Zihni ve kalbi arasında dengeyi kurarak öğrendiği yeni şeylerde tefekkür eder, gördüğünün ötesini de düşünmek için çaba gösterir

Davranış

Eğitimdeki hedef çocuğun beklenen öğrenmeyi gerçekleştirerek davranışa dönüştürmesidir. Suyun tasarruflu kullanımı, doğadaki canlılara merhametle muamele etmesi, not almayı alışkanlık haline getirmesi veya insan ilişkilerinde nezakete önem vermesi eğitim sonucunda beklenen davranışlardır.

BEM İlkokulunda beklenen davranışa ulaşmak için kurallar öğrencilerin öğrenmesini arttırmak üzere şekillenir. Öğrenciler kendi davranışını denetleyebilir, öğrenme ortamını iyileştirmek için işbirliği ile ortak kurallar belirler. Uyum ve anlayışı temel olarak düzenlenen ortam toplumsal bilinci, birlik ve bütünlüğü destekler.